sunnuntai 9. syyskuuta 2012

Uusia villityksiä

Voi että! Nyt mää oon saanut taas aivan uuden ihanan villityksen. Kyseessä on koirien mätsäri eli match show. Olin tänään halsualla järjestetyssä mätsärissä. Olin tuomarilla apuna kehäsihteerinä,eli jaoin koiria punaiseen ja siniseen kastiin. Punaiset ja siniset siis sitten esiintyvät omina sarjoinaan jonka jälkeen sijoitetään kustakin väristä neljä parasta. Sen jälkeen kaikkien (tänään oli 3kpl) sarjojen sekä punaisen voittaja että sinisen pääsesvät BIS:iin eli best in show:n. Olin mukana myös ilmoittautumisissa ja palkintojenjaossa. Ai vitsinvitsi, nyt on kyllä niin paha kuume aloittaa itsekkin. ;) Tuomari jonka tuttu olen on joskus katsastanut meidän koiran ja sanonut sen olevan sopusuhtainen joten olen nyt sitten virallisesti aloittamassa mätsärit.

Ennen kuin voin viedä meidän Remun sinne ,täytyy ensimmäisenä päivittää rokotukset ajan tasalle. Mätsäreissä koiralta ei vaadita papereita mutta rokotusten täytyy olla kunnossa. Remu on puhdas suomenpystykorva mutta papereita se ei valitettavasti omista. Nyysk.. Noo ei se mitään mätsäreihin pääsee niinkuin jo äsken kirjoitin.

Nyt aloitetaan sitten harjoitukset. Täytyy saada keskittymistä lisää. Sen täytyy kuunnella minua ja jaksaa seistä paikoillaan, ja antaa tuomarin tutkia ja koskea kaikkialle. Työtä riittää, mutta mahdottomuus se ei missään nimessä ole. Ja tänäänkin sain huomata etteivät ne koirat siellä ole täydellisiä mutta niillä on silti kivaa. Palkinnotkaan eivät ole hassumpia.. ;)

Semmoinen innostus tällä kertaa. Olen minä ennekin match shown harrastamista miettinyt mutta tänään tuli ns. potku persauksille. Hyvä niin! Ja kun tuomarin arvosteluja kuunteli sai sieltä itselleen hyvin näppäriä vinkkejä. Muutamiin juttuihin toki täytyy laittaa rahaa. Parempi panta ja nahkahihna nyt päällimmäisenä. Ei tuo nyt kuitenkaan mitenkään kallista touhua ole ja kivaa sillä tuosta saa motivaatiota treenata koiran kanssa , kun on jotain mihin tähtää.

Kutakuinkin tältä sen tulisi näyttää. (c) Google

Muuten ei nyt mitään sen ihmeellisempää. Eilinen menikin sitten talleilla. Ensin puoli päivää Takalan tallilla ja illalla ratsastin Sampon. Olen nyt muutamissa postauksissa kirjoittanut oikeastaan vain hepojuttuja niin jätän sen nyt väliin säilyttääkseni teidän mielenrauhan. ;) Päivä oli kyllä kiva mutta rankka kieltämättä. Sanotaan kuitenkin ettei ole helppoa pitää heppakerhoa 22 kiljuvalle pikkuheppatytölle, vaikka meitä ohjaajia olikin kaksi..

Taidan tästä lähteä tuonne pihalle treenamaan jotain mitä ette varmaan arvaa.. :D ens kertaan!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti