maanantai 24. syyskuuta 2012

Valmentautumista

Eilen siis olin illalla tallilla, kun oltiin varattu maneesivuoro 6-7 illalla. Tarkoituksena oli että minä ja Karita (Sampon kouluttaja tai eteenpäinviejä, miten vain) ratsastetaan molemmat. Mutta mites kävikään. Karita ratsasti ite oikeastaan vain C- merkin kouluohjelman kerran läpi, ja loppuajan kyytissä olin minä. Karita siis valmensi minua oikein kunnolla ja oli oikeasti erittäin antoisaa. Karita osaa itse erittäin hyvin, ja on joskus tuurannut meikäläisen ratsastuksenopettajaakin takalassa. 

Meillä ei ollu mitään puhetta tunnista tai opettamisesta mutta mua ei haittaa yhtään. Kaikki opetus ja tarkan silmän alla ratsastus on hyvästä. Joskus on hyvä mennä itse ja harjoittaa omaa kykyä hahmottaa esim. ryhdin suoruutta tai kokoamisen määrää.
Sen kummempia ei tehty mutta hiottiin asioita mahdollisimman hyvin sunnuntain kisoja ajatellen. Menin samaa ohjelmaa eli C-merkkiä ja taivuttelin ja pyörittelin erilaisilla ympyröillä jotta saadaan hevonen pehmeäksi edestä. Sampolla oli tohotuspäivä mutta kyllä se kuunteli apuja oikeen mallikkaasti kun muutaman kerran muistutti. 

Muistutuslista sunnuntaille ratsastuksen kannalta:
  • Lämmittelyssä ratsasta takajalat hyvin alle
  • Älä ratsasta liika syvään muotoon
  • Tarkat kulmat -> siistiä ratsastusta
  • Anna kävellä kunnolla eteen ennen laukannostoa
Muitutuslista muihin asioihin sunnuntaille:
  • Pese kisahousut
  • Kato kisavaatteet valmiiksi
  • Tulosta ohjelma, jonka voi viedä kansliaan ennen kisoja
  • Varaa lähtömaksu mukaan
  • Ja älä missään nimessä kehitä itteäs sairaaks ja ratsasta 38 asteen kuumeessa niinkuin viimeksi
Teen teille tänään vielä toisen ei heppapostauksen mutta kun tämä on puolet mun elämästä niin ei voi välttyä näiltäkään :D JA hei kysykää ihmeessä tuolla kommenttikehässä jos te haluatte että mää avaan teille näitä ratsastustermejä kuten muotoon ratsastus tai takajalat hyvin alle. Selitän teille oikeen mielelläni. :)

hahaa! ehkä ensimmäinen silmäkuva joka onnistui ja sampo jakso pitää pääänsä paikallaan :) <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti